Houm pejdž

14.09.2006., četvrtak

Zašto je pletenje odličan hobi

Sinoć sam se zaplela u onu svoju zelenu vestu. Nadam se da ću je uspjeti dovršiti do kraja tjedna. Rukave sam isplela na okrugloj igli i uplela u ostatak, pa sad sve završavam iz jednog dijela.
I tako sjedim ja sinoć na kauču, 'gledam' TV koji mi zapravo služi samo kao zvučna kulisa jer si zapravo više gruntam nešto svoje nego što pratim program, i mislim si kako je to pletenje odlična stvar.

Opuštanje, opuštanje, opuštanje

Naravno, govorim o ručnom pletenju jer je strojno sasvim druga priča. Ima i ono svojih čari, ali tu baš i nema opuštanja, barem ne s mojim strojem koji me dovodio do ludila kad mi je, primjerice, znala pobjeći očica, ili je pukla nit pa mi je pletivo zajedno s utezima palo na noge...
Teško ćete se opustiti i ako pletete po narudžbi. Čim morate napraviti nešto što si je netko zamislio, a vi niste sigurni hoćete li pogoditi, možete zaboraviti opuštanje. Mislim da je slično bilo i sa slikarima koji su morali slikati po narudžbi. I jasno mi je zašto je Leonardo slikao po dva primjerka svake slike - jedan za naručitelja, a jedan za svoju dušu :)
Dakle, kad si sama osmislim što ću isplesti, pa kad počnem crtati, računati, zbrajati, oduzimati, plesti probne uzorke i osmišljavati strategiju po kojoj ću plesti, počinje opuštanje.
Zavaljena u kauču s vunenim pletivom koje zimi tako lijepo grije, ili na terasi s pamučnim koje ljeti hladi, uživam u ritmičkom nizanju očica i redova. Svaki novi red približava me cilju i podiže razinu veselja. Bilo da je riječ o običnom glat bodu, bilo da radim pletenice ili pletem čipku ("po notama", rekla bi moja draga prijateljica), napredak je očit i ispunjava me pozitivnom energijom. Ona se pak sa svakim novim bodom unosi u predmet koji se plete kako bi ih njega zračila i tu istu radost prenosila na onoga koji taj predmet bude nosio.

Kreativnost

I kad pletete točno po uputama koje je napisao ili nacrtao netko drugi, vi stvarate jedinstveni predmet, apsolutni unikat. Ne postoje dva ista ručno pletena predmeta. Čak i ako se trudite napraviti potpuno istu stvar, razlikovat će se jer ne pletete uvijek isto. Ima dana kad pletete čvršće, ima dana kad pletete labavije; napetost niti, položaj ruku, vrsta igala, okolina u kojoj radite, događaji tog dana, sve se upliće u vaš rad i utječe na njega izravno ili neizravno.
Ja ne volim raditi po uputama, osim kad isprobavam neki novi bod, pa moram koristiti upute koje, doduše, uvijek malo doradim odnosno prilagodim sebi i predmetu koji pletem.

Zabava

Vjerovali ili ne, pletenje je i te kako zabavno! To znaju svi koji su se barem jedanput udubili u pletenje i zaboravili vrijeme, glad, žeđ, cigarete... Bacili ste pogled na sat i tek tada shvatili koliko je vremena prošlo. Vrijeme leti dok se čovjek zabavlja, kaže stara poslovica.

Zdravlje

Osim što, ako ste pušač, u toku pletenja vjerojatno nećete pomisliti na cigaretu, što izravno pozitivno utječe na vaše zdravlje, pletenjem razgibavate ručne zglobove i razvijate finu motoriku. Pozitivan utjecaj opuštanja na vaše opće psihofizičko stanje opisan je već na početku ovog teksta.
- 09:34 - Komentari (9) - Link na ovaj članak